Sokan fejezték már ki köszönetüket a blogon található hasznos információkért. Egyúttal többen meg is kérdezték, hogy miért nem kérek érte pénzt.

"Megnyugtatásukra" :-) közlöm, hogy már készül fizetős termékem, ami egy német-magyar nyelvű kifejezés- és párbeszédgyűjtemény lesz, mindazoknak, akik német nyelvterületen szándékoznak munkát vállalni. Benne egy kifejezetten mosogatóknak szóló fejezettel. De erről majd később.

Válaszom filozofikus részét pedig inkább Boér Tamás egyik hírleveléből kölcsönzöm:

---

"Lekötelezett helyett legyél inkább hálás

Mert a hála egy érzés, ami mindenkinek jó (de főleg neked).

Kedves Zsolt,

A múltkoriban többször is előfordult, hogy valaki lekötelezettnek érezte magát irántam. Legalábbis ezt mondta, vagy ez volt leírva egy e-mailben.

A lekötelezettséget én úgy értelmezem, hogy akitől kaptam valami jót, (valamilyen segítséget vagy tanácsot vagy ajánlást stb.), én az illető irányába vagyok lekötelezett, ami azt feltételezi, hogy szándékom valamilyen formában viszonozni az illető felé azt, amit kaptam.

Ha viszonoztam, akkor egálban vagyunk, és ezzel a lekötelezettség meg is szűnt.

(A dolog „le van tudva”.)

Jól sejtem, hogy ez a tipikus gondolkodás?

Ez nem annyira bőség-szemléletű, mint hálásnak lenni.

Példa: futball. Az egyik játékos a labdát a másiknak passzolja.

A másik – „jaj de rendes, ide passzolta nekem a labdát” – lekötelezettnek érzi magát.

„Adjak neki én is” – gondolja, majd visszapasszolja a labdát.

Folytassam?

Abszurd ilyent gondolni, de ebben a felállásban minden „oda” passzt egy „vissza” passz követ. Így végső soron csak ez a két játékos fog „játszani” a pályán, a többiek passzívan szemlélik őket – úgy, hogy soha labdához nem jutnak.

A példa erőltetett, de pont ez történik akkor, amikor a szívesség csak két ember között "vándorol" oda-vissza.

A „lekötelezettnek lenni” erről szól: annak akarsz viszonozni, akitől kaptál. És amikor sikerül, elégedett vagy - miközben a többieket el is felejted.

Ezért javaslom a lekötelezettség helyett, hogy egyszerűen légy hálás. ÉREZD magadban a hálát, és vedd észre, hogy nem vagy egyedül és az élet felkínálja a segítséget, amikor arra szükség van.

A magadban táplált hála jegyében pedig azon igyekezz, hogy a magad módján Te is adj valakinek valamilyen szívességet, segítséget, támogatást, bármit. Így „a labda” mindenkihez eljut, és lesz belőle egy izgalmas "focimeccs", mindenki megelégedésére.

Nem beszélve arról, hogy aki „kezdte az egészet”, ahhoz a „labda” (vagy a hála valamilyen formában) biztos, hogy vissza fog jönni – megsokszorozva.

A karriered, vállalkozásod szolgálatában:

Tamás"

---

Boér Tamás további életjavító bölcs gondolatait és ajándékait itt találod:

http://www.sikertervezes.com/

Hasznos időtöltést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://mosogato-nemetorszagban.blog.hu/api/trackback/id/tr44944938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása